Featured

ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΟN ΜΗΝΥΜΑ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ 2022

 

 

Σάββατο 23 Απρίλιος 2022

Ἀριθμός Πρωτ. 3181

 

 

Ἐν Ἀθήναις, 29-03/11-04-2022

«Τοῦτο δέ ἐστι τὸ θέλημα τοῦ πέμψαντός με (Πατρός),

ἵνα πᾶς ὁ θεωρῶν τὸν Υἱόν, καὶ πιστεύων εἰς Αὐτόν,

ἔχει ζωὴν αἰώνιον, καὶ ἀναστήσω αὐτὸν ἐγὼ ἐν τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ»

(Ἰω. στ΄ 40)

 

 

Ἀγαπητοὶ Πατέρες καὶ Ἀδελφοὶ ἐν Κυρίῳ Ἀναστάντι·

῎Εφθασε καὶ πάλιν ἡ κοσμοχαρμόσυνη ἡμέρα τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου, ἡ πανυπέρλαμπρη καὶ φωτοπάροχη! Ὁ Σωτῆρας μας Χριστός, ὁ Ὁποῖος εἶχε ὑποσχεθεῖ αὐθεντικῶς στὴν διδασκαλία Του ὅτι θὰ ἀναστήσει τοὺς πιστούς Του, δὲν ἦταν βέβαια δυνατὸν νὰ μὴν ἀναστήσει τὸν Ἑαυτό Του αὐτεξουσίως! Ὡς Ἄνθρωπος ἔπαθε, ἐσταυρώθη καὶ ἐτάφη, ἀλλ’ ὡς Θεὸς ἀνέστη καὶ μᾶς χάρισε ζωὴ αἰώνια, ἄφθαρτη καὶ ἀτελεύτητη.

λθε στὴν γῆ ὡς Θεάνθρωπος γιὰ νὰ ἐκπληρώσει τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ Πατρὸς καὶ γιὰ νὰ φανερώσει τὴν δόξα Του, «δόξαν ὡς μονογενοῦς παρὰ Πατρός, πλήρης χάριτος καὶ ἀληθείας» (Ἰω. α΄ 14). Ὁ Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Πατρὸς ἔγινε Ἄνθρωπος γιὰ νὰ χαρίσει σὲ ὅσους τὸν δέχονται θεληματικὰ καὶ αὐτοπροαίρετα τὴν θεία υἱοθεσία: τὸ νὰ γίνουν δηλαδὴ «τέκνα Θεοῦ» (Ἰω. α΄ 12). Τὸ θέλημα τοῦ Πατρὸς εἶναι νὰ μὴν ἀπολεσθεῖ κανεὶς ἀπὸ τοὺς πιστούς, ἀλλὰ νὰ τύχουν ὅλοι ἀναστάσεως· νὰ θεωροῦν καὶ νὰ πιστεύουν στὸν Υἱό Του, ὡς «Θεὸν ἀληθινόν, ἐκ Θεοῦ ἀληθινοῦ», γιὰ νὰ ἔχουν ζωὴ αἰώνια καὶ νὰ ἀναστηθοῦν στὴν ἐσχάτη ἡμέρα τῆς Κρίσεως (Ἰω. στ΄ 39-40).

λοι βέβαια θὰ ἀναστηθοῦν κατὰ τὴν ἔνδοξη Δευτέρα Παρουσία, δίκαιοι καὶ ἁμαρτωλοί: οἱ πρῶτοι «εἰς ἀνάστασιν ζωῆς», οἱ δεύτεροι «εἰς ἀνάστασιν κρίσεως» (Ἰω. ε΄ 29). Οἱ πρῶτοι γιὰ νὰ ἀναληφθοῦν στὴν αἰώνια συνάντηση καὶ συνύπαρξη μὲ τὸν Θεὸ στὴν Βασιλεία Του, οἱ δεύτεροι γιὰ νὰ κατακριθοῦν σὲ κόλαση αἰώνια (πρβλ. Ματθ. κε΄ 31-46).

Σὲ αὐτὴ τὴν ζωὴ θεωροῦμε τὸν Υἱὸ μὲ τοὺς ψυχικοὺς ὀφθαλμοὺς τῆς πίστεως, οἱ ὁποῖοι διανοίγονται μὲ τὸν ἀγῶνα καθάρσεως ἀπὸ τὰ πάθη καὶ μὲ τὰ ἀγαθὰ ἔργα· διαφορετικά, παραμένουν κλειστοὶ καὶ ἀδυνατοῦν νὰ ἀποδεχθοῦν τὸ ὑπέρλογα δόγματα τῆς Πίστεως, ὅπως καὶ τὶς ἀνάγκες τοῦ πλησίον, τοῦ συνανθρώπου, τοῦ κάθε «ἐλαχίστου» ἀδελφοῦ, ὁ ὁποῖος ἀποτελεῖ εἰκόνα Θεοῦ.

 ***

 «πηγὴ τῆς Ζωαρχίας», ὁ Κύριος καὶ Θεός μας γιὰ νὰ μᾶς δείξει καὶ τὸν τρόπο ἑνώσεως καὶ «ἀνακράσεως» μαζί μας, βεβαιώνει ὅτι εἶναι ὁ «Ἄρτος τῆς Ζωῆς» (Ἰω. στ΄ 48), «ὁ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβαίνων ἵνα τις ἐξ αὐτοῦ φάγῃ καὶ μὴ ἀποθάνῃ» (Ἰω. στ΄ 49 50). Καὶ συνεχίζει ἀποκαλυπτικά: «Ἐγώ εἰμι ὁ Ἄρτος ὁ Ζῶν, ὁ ἐκ τοῦ Οὐρανοῦ καταβάς· ἐάν τις φάγῃ ἐκ τούτου τοῦ Ἄρτου, ζήσεται εἰς τὸν αἰῶνα· καὶ ὁ Ἄρτος δέ, ὅν ἐγὼ δώσω, ἡ σάρξ μου ἐστιν, ἥν ἐγὼ δώσω ὑπὲρ τῆς τοῦ κόσμου ζωῆς» (Ἰω. στ΄ 50-51).

 Θεάνθρωπος Χριστὸς τέλεσε τὸν Μυστικὸ Δεῖπνο καὶ θυσιάσθηκε στὸν Σταυρὸ γιὰ νὰ μᾶς δώσει αὐτὴ τούτη τὴν Σάρκα Του, τὴν ἑνωμένη μὲ τὴν Θεότητα, γιὰ νὰ γίνουμε κοινωνοὶ καὶ μέτοχοι θείας ζωῆς. Πέθανε γιὰ νὰ νικήσει τὸν θάνατο καὶ ἀναστήθηκε γιὰ νὰ μᾶς χαρίσει τὴν ἀνάσταση. Ἄν ὅμως δὲν φάγουμε τὴν Σάρκα Του καὶ δὲν πιοῦμε τὸ Αἷμα Του, δὲν θὰ ἔχουμε ζωὴ ἀληθινὴ καὶ αἰώνια: «Ὁ τρώγων μου τὴν σάρκα καὶ πίνων μου τὸ αἷμα, ἔχει ζωὴν αἰώνιον· καὶ ἐγὼ ἀναστήσω αὐτὸν ἐν τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ· ἡ γὰρ σάρξ μου ἀληθῶς ἐστι βρῶσις, καὶ τὸ αἷμα μου ἀληθῶς ἐστι πόσις» (Ἰω. στ΄ 53-54).

Εἶναι ξεκάθαρο ὅτι γιὰ νὰ ἀξιωθοῦμε αἰωνίου ζωῆς καὶ ἀναστάσεως, εἶναι ἀπαραίτητο νὰ λαμβάνουμε τὰ θεοποιὰ ἅγια Μυστήρια σὲ αὐτὴ τὴν ζωή, τὰ ὁποῖα παρέχουν Πνεῦμα Ἅγιο. Μόνον ἔτσι χορταίνουμε τὴν νοητὴ πεῖνα καὶ δίψα μας καὶ ποθοῦμε τὴν μακαρία ζωὴ τῆς αἰωνιότητος, τὴν ὁποίαν προγευόμαστε μέσα μας ἤδη ἀπὸ τὴν παροῦσα ζωή.

***

Τέκνα ἐν Κυρίῳ ἐγερθέντι·

Γιὰ νὰ μετάσχουμε τοῦ Πασχαλίου Δείπνου τῆς Ἐκκλησίας μας καὶ γιὰ νὰ ἑορτάσουμε πραγματικὴ Ἀνάσταση Χριστοῦ καὶ ἀνάσταση τῆς ὑπάρξεώς μας, πρέπει νὰ παραμένουμε σὲ κατάσταση μετανοίας καὶ φόβου Θεοῦ. Αὐτὴ εἶναι ἡ δική μας συνεισφορὰ ὡς βασικὴ προϋπόθεση συμμετοχῆς. Νηστεύσαμε καὶ προετοιμασθήκαμε γιὰ νὰ φθάσουμε στὴν Λαμπρή, ἀλλὰ ἡ προσπάθεια δὲν σταματᾶ· κατ’ οὐσίαν δὲν ἔχει λήξει. Ὅσο ἡ συνείδησή μας παραμένει ἀγαθὴ καὶ ἀκατάκριτη, ἡ ψυχή μας δέχεται τὸν ἀρραβῶνα τῆς δικῆς μας ἀναστάσεως. Ὅσο πλησιάζουμε στὸν Θεό, τόσο ἀπομακρυνόμαστε ἀπὸ τὴν σκλαβιὰ τῆς ἁμαρτίας.

 ἐχθρὸς διάβολος δὲν παύει συνεχῶς νὰ δημιουργεῖ μέσα μας βουνὰ ἀπὸ διανοητικὰ ἐμπόδια: ὅτι ἡ ἁμαρτία εἶναι δῆθεν τρόπος ζωῆς, ὅτι πρόκειται γιὰ κάτι δῆθεν ἀνυπέρβλητο· ὅτι ἡ ἐξακολούθηση τῆς ἐν Χριστῷ ζωῆς ἀποτελεῖ διακινδύνευση ποὺ γεμίζει φόβο στὸν κόσμο τοῦτο· φόβο γιὰ τὴν εὐημερία, γιὰ τὶς σχέσεις, γιὰ τὶς ἐπιδιώξεις, ἀκόμη καὶ γιὰ τὴν ἴδια τὴν βιολογικὴ ζωή· μήπως, δηλαδή, ἀσθενήσουμε, μήπως πεινάσουμε, μήπως ἐμπλακοῦμε στὰ δεινὰ τοῦ ἤδη ἐκσπάσαντος ἀπειλητικοῦ πολέμου, μήπως δὲν θὰ μπορέσουμε νὰ κινηθοῦμε καὶ νὰ ἐργασθοῦμε ἀνεμπόδιστα, μήπως δὲν προλάβουμε νὰ ἐκπληρώσουμε τὰ ὄνειρα καὶ τὶς προσδοκίες μας…

μως, ὅλα αὐτὰ ἔστω καὶ ἄν ἀποτελοῦν πιθανότητες, κανονικὰ δὲν ἔχουν οὐσιαστικὴ ἰσχύ. Κανεὶς δὲν μπορεῖ νὰ μᾶς στερήσει τὴν πίστη, τὴν ἐλπίδα καὶ τὴν ἀγάπη. Οὐδεὶς δύναται νὰ μᾶς χωρήσει ἀπὸ τὴν ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ! (Ρωμ. η΄ 35-39). Μόνον ἀπατηλοὶ ἐκφοβισμοὶ ὑπάρχουν. Μὴν περιπέσουμε στὴν παγίδα τῆς ἀμφιβολίας καὶ τῆς ὑποχωρήσεως. Νὰ προχωροῦμε μὲ ὑπομονὴ καὶ ἀνδρεία ἐκεῖ ὅπου ὁ Ἀναστημένος Κύριος μᾶς προσκαλεῖ: στὸν Σταυρὸ καὶ στὴν Ἀνάσταση, ἀσφαλισμένοι μὲ τὸ πνεῦμα τῆς Μετανοίας ζωντανὸ μέσα μας! Τότε ἡ χαρὰ καὶ ἡ πλησμονὴ τῆς Ἀναστάσεως θὰ μᾶς ἀνυψώσουν στὴν θεία χαρμονὴ τῆς προσδοκίας μας: στὴν Νίκη, στὴν Ζωὴ καὶ στὴν αἰώνια Βασιλεία. Ἀμήν!

Χριστὸς Ἀνέστη! Ἀληθῶς Ἀνέστη!

 

 

Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ

Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος

†  Ὁ Ἀθηνῶν ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΣ  

Τὰ Μέλη

†  Ὁ Εὐρίπου καὶ Εὐβοίας ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ

†  Ὁ Πειραιῶς καὶ Σαλαμῖνος ΓΕΡΟΝΤΙΟΣ

†  Ὁ Ἀττικῆς καὶ Βοιωτίας ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

†  Ὁ Θεσσαλονίκης ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ

†  Ὁ Δημητριάδος ΦΩΤΙΟΣ

†  Ὁ Τορόντο ΜΩΫΣΗΣ

†  Ὁ Ἀµερικῆς ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

†  Ὁ Φιλίππων καὶ Μαρωνείας ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ

†  Ὁ Ὠρωποῦ καὶ Φυλῆς ΚΥΠΡΙΑΝΟΣ

†  Ὁ Λαρίσης καὶ Πλαταμῶνος ΚΛΗΜΗΣ

†  Ὁ Μεθώνης ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ

†  Ὁ Ἔτνα καὶ Πόρτλαντ ΑΥΞΕΝΤΙΟΣ

†  Ὁ Βρεσθένης ΘΕΟΔΟΣΙΟΣ

†  Ὁ Θεουπόλεως ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ 

†  Ὁ Πελαγονίας ΜΑΞΙΜΟΣ 

ΑΚΡΙΒΕΣ  ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΝ 

Ὁ Ἀρχιγραμματεὺς

†  Ὁ Δημητριάδος ΦΩΤΙΟΣ

Featured

Ἀνοικτὴ Ἐπιστολὴ Πρὸς τὸν Ἐξοχώτατο Πρωθυπουργὸ τῆς Ἑλλάδος κ. Κυριάκο Μητσοτάκη

Ἀριθμός Πρωτ. 3174.

Ἐν Ἀθήναις, 22-01/04-02-2022

 

 

Ἀνοικτὴ Ἐπιστολὴ


Πρὸς τὸν Ἐξοχώτατο Πρωθυπουργὸ τῆς Ἑλλάδος
κ. Κυριάκο Μητσοτάκη

 

ξοχώτατε κ. Πρωθυπουργέ·

Εὐχόμενοι καλὸ καὶ εὐλογημένο τὸ ἐναρξάμενο πολιτικὸ ἔτος καὶ αἴσια ἀντιμετώπιση τῶν προβλημάτων τῆς Πατρίδος μας καὶ τοῦ κόσμου ὁλοκλήρου, ἐρχόμαστε διὰ τῆς παρούσης νὰ θέσουμε ὑπ’ ὄψιν σας τὸ ἑξῆς σοβαρὸ θέμα.

Κατὰ τὶς μεγάλες Ἑορτὲς τοῦ Χριστιανισμοῦ παρατηρεῖται κατὰ τὰ τελευταῖα ἰδίως ἔτη προσπάθεια χλευασμοῦ ἱερῶν Προσώπων καὶ Γεγονότων σχετιζομένων μὲ τὶς Ἑορτὲς αὐτές.

Κατὰ τὴν ἐκπνοὴ τοῦ λήξαντος ἔτους, πρὸ μηνός, παρατηρήθηκαν καὶ πάλι τέτοια θλιβερὰ φαινόμενα, κατὰ τὶς Ἑορτὲς τῆς θείας Ἐνανθρωπήσεως, μὲ πρῶτο τὴν ἀνάρτηση ἀπαράδεκτου σκίτσου-γελοιογραφίας ἀπὸ τὸν κ. Ἠλία Μόσιαλο, ἐκπρόσωπο τῆς Κυβερνήσεως σὲ διεθνεῖς ὀργανισμοὺς γιὰ τὴν ὑγεία. Ὁ κύριος αὐτὸς δημόσια καὶ ἀνερυθρίαστα εἶχε τὴν ἐντελῶς ἀτυχῆ καὶ στὴν πραγματικότητα δαιμονικὴ ἔμπνευση, νὰ περιπαίξει τὴν Χριστιανικὴ πίστη. Ἴσως διότι νόμισε ὅτι ἐξ αἰτίας αὐτῆς κάποιοι δὲν εἶναι πρόθυμοι νὰ ἀποδεχθοῦν τὸν τρόπο ποὺ προωθεῖται ὡς ἀντίδοτο στὴν πανδημία. Μὲ τὸ ἀνοσιούργημά του λοιδορεῖ τὴν Ἀειπαρθενία τῆς Παναγίας Θεοτόκου, ἀποσκοπῶντας νὰ πλήξει τὸ θεμέλιο τοῦ Χριστιανισμοῦ, τὴν πίστη στὴν Θεότητα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ. Ἄν ἀπορριφθεῖ ὁ ὑπερφυὴς τρόπος Συλλήψεως καὶ Γεννήσεώς Του, ἀπορρίπτεται συνακόλουθα καὶ ἡ ἐκ τοῦ Τάφου τριήμερος Ἔγερσίς Του καὶ ἔτσι ἡ Χριστιανικὴ πίστη καθίσταται μάταιη.

Τοῦτο ὅμως συνιστᾶ κακόβουλη ὕβρη. Ὁ ἄφθορος παρθενικὸς τόκος τῆς Παναγίας μας, ὑπενθυμίζουμε ὅτι περιγράφεται μὲ ἀπόλυτη σαφήνεια ἀπὸ τὸν Προφήτη Ἡσαΐα ὀκτὼ ὁλόκληρους αἰῶνες πρὶν ἀπὸ τὴν Γέννηση τοῦ Χριστοῦ στὴν προφητική του βίβλο (κεφ. 7:14).

Τὶς ἡμέρες ἐκεῖνες, μετὰ τὸ ἀνεπίτρεπτο ἀτόπημα Μόσιαλου, τὴν σκυτάλη ἔλαβε ὁ σκιτσογράφος Ἀνδρέας Πετρουλάκης στὴν «Καθημερινὴ» μὲ παρομοίας φύσεως ἐξάμβλωμά του, ὁ δὲ συγγραφέας Χρῆστος Χωμενίδης προχώρησε σὲ δημοσίευση ρυπαρογραφήματος ταλμουδικῆς ἐμπνεύσεως, μὲ χυδαιότατες λεπτομέρειες, ὅτι δῆθεν ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστός, ὁ Σωτῆρας τοῦ κόσμου, ἀποτελεῖ καρπὸ φυσικῆς σχέσεως τῆς Παναχράντου Μητρός Του Μαρίας μὲ Ρωμαῖο στρατιώτη!

ς πρὸς τὸν κ. Μόσιαλο, ὁ ὁποῖος δὲν ἐκδήλωσε τὴν παραμικρὴ μεταμέλεια, ἀποτέλεσε μέγα λάθος καὶ ἀτόπημα ἡ κάλυψή του ἀπὸ τὸν κυβερνητικὸ ἐκπρόσωπο, ὅτι δῆθεν ἐξέφρασε προσωπικὴ ἰδιωτικὴ ἄποψη. Ὅμως, ἡ ἐλευθερία ἐκφράσεως καὶ μάλιστα δημοσίου προσώπου μὲ δημόσιο τρόπο, ἡ ὁποία εἶναι ἐξόφθαλμα βλάσφημη γιὰ τὰ πιστεύματα τῆς Θρησκείας, δὲν μπορεῖ νὰ ὑπερισχύει τοῦ δικαιώματος τῆς προσωπικότητος καὶ τῆς θρησκευτικῆς συνειδήσεως καὶ ἐλευθερίας τῶν ὑβριζομένων στὴν συγκεκριμένη περίπτωση πιστῶν Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν. Αὐτὸ ἔχει ἀρκούντως ἀποδειχθεῖ καὶ τονισθεῖ ἀπὸ εἰδήμονες τῆς Νομικῆς ἐπιστήμης σὲ σχετικὰ δημοσιεύματά τους ἐξ ἀφορμῆς τοῦ γεγονότος τούτου. Δύναται βεβαίως κάποιος νὰ ὑποστηρίζει ἢ νὰ δημοσιεύει ὅ,τι ἐπιθυμεῖ, ἀρκεῖ νὰ μὴ προσβάλλει τοὺς ὑπόλοιπους καὶ τὰ πιστεύματά τους. Αὐτὴ ἀκριβῶς εἶναι ἡ συνταγματικῶς κατοχυρωμένη ἐλευθερία ἐκφράσεως. 

Μάλιστα, τίθεται καὶ θέμα ἰσονομίας καὶ ἰσοπολιτείας. Θὰ ὑπῆρχε, ἐρωτοῦμε, ἡ αὐτὴ ἀντιμετώπιση ἀπὸ τὴν Πολιτεία ἄν ὁ κ. Μόσιαλος ἢ ὁ ὁποιοσδήποτε ἄλλος πολιτικός, δημοσιογράφος, σκιτσογράφος καὶ συγγραφέας καθύβριζε ἄλλη θρησκεία, ὅπως τὸν Ἰουδαϊσμὸ ἢ τὸν Μωαμεθανισμό; Γιατί ὅμως ἡ Ὀρθόδοξη πίστη τίθεται στὸ στόχαστρο καὶ παρέχεται «ἀσυλία» στὸν κάθε ἀσεβῆ τολμητία; Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία δὲν γίνεται σεβαστὴ ἀκόμη καὶ ὡς βασικὸς θεσμὸς τῆς Πατρίδος μας, ἀλλὰ οἱ ἐκπρόσωποι τοῦ πολιτικοῦ συστήματος τὴν θέτουν μὲ εὐκολία καὶ ἄνεση στὸ περιθώριο καὶ ἀσεβοῦν ἐναντίον της; Τοῦτο καταφανῶς ἀποτελεῖ ὕβρη καὶ ἀναίδεια, ἄν μή τι ἄλλο, στὴν ἴδια τὴν ἀξία τοῦ Πολιτισμοῦ.

Κύριε Πρωθυπουργέ·

 μὴ ὕπαρξη συγγνώμης, λόγῳ ἴσως πολιτικῆς καλύψεως, ἀπὸ τὸν κ. Μόσιαλο, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τοὺς λοιπούς, δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ γίνει ἀνεκτή. Δὲν κλείνει τὸ σοβαρώτατο αὐτὸ θέμα χωρὶς ἐπανόρθωση ἀπὸ αὐτὴ ταύτη τὴν Κυβέρνηση καὶ ἀπὸ σᾶς προσωπικῶς. Σᾶς ἀπευθύνουμε ἔκκληση νὰ ἀποκαταστήσετε τὴν διασαλευθεῖσα τάξη, διότι εἶσθε ὑπόλογος ἔναντι τῆς συνειδήσεως τοῦ Ἔθνους μας καὶ τοῦ Λαοῦ μας. Δὲν ἔχουμε ἀλλοτριωθεῖ τόσο πολύ, ὥστε νὰ ἀνεχόμαστε νὰ ὑβρίζεται κατὰ τέτοιον τρόπο ἡ πίστη μας, ὁ Χριστός μας καὶ ἡ Παναγία μας, καὶ ἡ μὲν Πολιτεία νὰ ἀποσείει τὴν τεράστια εὐθύνη της, ἐμεῖς δὲ οἱ ταχθέντες στὶς ἐπάλξεις τῶν ἱερῶν Προμαχώνων νὰ παραμένουμε ἀπαθεῖς καὶ ἀτάραχοι!

Παρακαλοῦμε, ἐπανορθώσατε χάριν τῆς τρωθείσης τιμῆς καὶ ἀξιοπρεπείας τῆς Πολιτείας, ὥστε νὰ τεθεῖ καὶ ἕνας φραγμὸς σὲ κάθε ἐπίδοξο σημερινὸ ἢ αὐριανὸ ὑβριστὴ ποὺ θὰ εἶχε τὴν διάθεση νὰ διαπράξει παρομοίας φύσεως ἀπρεπέστατες κακοήθειες.

 

Μετ’ εὐχῶν


Ἐκ μέρους τῆς Ἱερᾶς Συνόδου
τῆς Ἐκκλησίας Γ.Ο.Χ. Ἑλλάδος


Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος

 

† Ὁ Ἀθηνῶν Καλλίνικος

Search