IMTHES

  • Αρχική
  • Μητρόπολη
    • Μητροπολίτης
      • Βιογραφικό
      • Ἄρθρα Ὁμιλίες
    • Ὑπηρεσίες
    • Κληρικοί
    • Ἱεροί Ναοί
    • Ἱερές Μονές
    • Πρόγραμμα Καθεδρικοῦ
  • Κατηγορίες
    • Ἐνημέρωση
      • Νέα Ἐκδηλώσεις
      • Λόγοι Ὁμιλίες Ἄρθρα
      • Δελτία Τύπου
      • Ἐγκύκλιοι Ἱ.Συνόδου
      • Ἐγκύκλιοι Ἱ.Μητροπόλεως
    • Νεότητα
      • Κατασκηνώσεις
      • Κατηχητικά
    • Ψυχοφελή
      • Ἱστορικά
      • Δογματικά
      • Συναξάρι
    • Ἐκδόσεις
      • Βιβλία
      • Ἐργόχειρα
    • Στέγη Γερόντων
      • Περιγραφή
    • Συνδέσεις
      • Χρήσιμες Συνδέσεις
  • Πολυμέσα
    • Βίντεο
    • Ἠχητικά
    • Φωτογραφίες
    • Βιβλιοθήκη
  • Ἐπικοινωνία
    Βρίσκεστε εδώ:  
  1. Αρχική
  2. Μητρόπολη
  3. Ἱεροί Ναοί
  4. Τελευταία Νέα

Τελευταίες Ενημερώσεις

Ἁγίων Πάντων 2025 15 Ιουνίου 2025
Πρόγραμμα Καθεδρικοῦ Ιούνιος 2025 13 Ιουνίου 2025
Ὁμιλία γιὰ τὰ 1700 χρόνια τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Α´ Οἰκουμενικῆς Συνόδου 05 Ιουνίου 2025
Θεία Ἀνάληψη τοῦ Σωτήρος Χριστοῦ 2025  29 Μαϊος 2025
«Ἀναστορῶ τὰ παλαιά» ἐκδήλωση μνήμης γιὰ τὴν γενοκτονία τῶν Ἑλλήνων τοῦ Πόντου. 22 Μαϊος 2025
Ἡμέρα Μνήμης γιὰ τὴν Γενοκτονία τῶν Ἑλλήνων τοῦ Πόντου 19 Μαϊος 2025
Πρόγραμμα Καθεδρικοῦ Μάϊος 2025 14 Μαϊος 2025
Προσκυνηματικὴ ἐκδρομὴ τῆς ἐνορίας τῶν Σερρῶν 2025 12 Μαϊος 2025
Ἐκδρομὴ στὸ Ζαγκλιβέρι 2025 10 Μαϊος 2025
Ἁγίου Γεωργίου 2025 06 Μαϊος 2025

Τελευταία Νέα

05 Ιουνίου 2025
Εμφανίσεις: 737

Ὁμιλία γιὰ τὰ 1700 χρόνια τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Α´ Οἰκουμενικῆς Συνόδου

  • Εκτύπωση
  • Email

 

Ὁμιλία τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ἀττικῆς καὶ Βοιωτίας κ. Χρυσυστόμου ἡ ὁποία ἐκφωνήθηκε στὴν ἐκδήλωση γιὰ τὰ 1700 χρόνια τῆς Α´ Οἰκουμανικῆς Συνόδου τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Α´ Οἰκουμενικῆς Συνόδου ἡ ὁποία πραγματοποιήθηκε στὸν Ἱερὸ Προσκυνηματικὸ Ναὸς Παναγίας Σουμελᾶ Ἀσπροπύργου Ἀττικῆς. 

Γιὰ τὴν ἐκδήλωση πατὴστε ΕΔΩ. 

Ἀγαπητοὶ ἐν Χριστῷ ἀδελφοί,

            

Ὑπακούοντας στὴν προτροπὴ τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου Παύλου: «μνημονεύετε τῶν ἡγουμένων ὑμῶν, οἵτινες ἐλάλησαν ὑμῖν τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ» (Εβρ. 13,7), συναχθήκαμε σήμερα στὸν ἱερὸ αὐτὸ χῶρο γιὰ νὰ ἀποδώσουμε ἐλάχιστο φόρο τιμῆς στοὺς Τριακοσίους Δέκα καὶ Ὀκτὼ Ἁγίους καὶ Θεοφόρους Πατέρες τῆς Α´ Οἰκουμενικῆς Συνόδου. Ὁ λόγος αὐτῆς τῆς ξεχωριστῆς τιμητικῆς ἀναφορᾶς εἶναι τὸ γεγονὸς ὅτι φέτος συμπληρώθηκαν 1700 χρόνια ἀπὸ τὴν -κατὰ τὸ ἔτος 325- σύγκληση τῆς Συνόδου στὴν Νίκαια τῆς Βιθυνίας.

 

Θὰ ἤθελα στὴν ἀρχὴ τῆς παρούσας ὁμιλίας νὰ ἀναφερθῶ γενικὰ στὸν θεσμὸ τῶν Συνόδων. Μία σύνοδος ἀποτελεῖ τὴν συγκέντρωση ἀνθρώπων ἑνὸς συλλογικοῦ θεσμοῦ μὲ σκοπὸ τὴν συζήτηση καὶ τὴν ἀπὸ κοινοῦ ἐπίλυση προβλημάτων ποὺ ἀφοροῦν ἕνα σύνολο. Γιὰ τὰ ἐκκλησιαστικὰ πράγματα, ἡ Σύνοδος σημαίνει ἀκριβῶς τὴν συγκέντρωση τῶν Ἀρχιερέων μίας τοπικῆς ἢ γεωγραφικὰ εὑρύτερης Ἐκκλησίας γιὰ τὴν λήψη ἀποφάσεων ποὺ ἀφοροῦν, μεταξὺ ἄλλων, τὴν ζωὴ τοῦ ποιμνίου, ζητήματα διοίκησης καὶ θέματα δογματικά. Εἶναι ἀδύνατο νὰ μὴν συσχετίσουμε τὴν εὐλογημένη αὐτὴ πρακτικὴ τῆς συγκρότησης τῶν Ἱερῶν Συνόδων μὲ τὴν διαβεβαίωση τοῦ Κυρίου μας: «Ὅπου εἰσὶ δύο ἢ τρεῖς συνηγμένοι εἰς τὸ ἐμὸν ὄνομα, ἐκεῖ εἰμὶ ἐν μέσῳ αὐτῶν» (Μτ. 18,20). Οἱ Ἅγιοι Πατέρες συνήχθηκαν στὸ ὄνομα τοῦ Θεοῦ καὶ ἔχοντας τὸν Ἴδιο τὸν Κύριο ἀνάμεσά τους, ἐξέδωσαν τὶς θεόπνευστες ἀποφάσεις τους μὲ κύρος διαχρονικό. Ὡστόσο, πρέπει νὰ σημειωθεῖ ὅτι οἱ Ἅγιοι Πατέρες δὲν ἐγκαινίασαν οἱ ἴδιοι τὸν θεσμὸ τῶν Συνόδων, ἀλλὰ ὡς διάδοχοι τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων, ἀκολούθησαν τὴν δική τους γραμμή. Ποιά ἦταν αὐτή; Τὸ νὰ ἀντιμετωπίζουν συνοδικὰ τὰ ὅποια ἀναφυόμενα προβλήματα, ὅπως ἀκριβῶς συνέβη κατὰ τὴν Ἀποστολικὴ Σύνοδο τοῦ 48 μ.Χ., ἡ ὁποία ἔδωσε λύση στὸ ζήτημα τῆς τήρησης τοῦ Μωσαϊκοῦ Νόμου ἀπὸ τοὺς ἐξ ἐθνῶν Χριστιανούς.  

 

Προκειμένου νὰ φθάσει ὁ λόγος στὴν Α´ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο, θεωρῶ χρήσιμη μία σύντομη ἀναφορὰ στὰ χρόνια ποὺ προηγήθηκαν αὐτῆς. Ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, λίγες δεκαετίες νωρίτερα, μαστιζόταν ἀπὸ τοὺς διωγμοὺς ποὺ ἐξαπέλυσαν κυρίως οἱ Αὐτοκράτορες Διοκλητιανὸς καὶ Μαξιμιανός. Ἐπίκεντρο τῆς λατρευτικῆς ζωῆς κατὰ τὴν περίοδο αὐτή, ἡ ὁποία μᾶς χάρισε ἀπειράριθμο πλήθος Μαρτύρων, ἦταν οἱ κατακόμβες, χῶροι λατρείας ὑπόγειοι καὶ μυστικοί, ποὺ ἐξυπηρετοῦσαν τὴν ἀσφαλῆ τέλεση τῶν θρησκευτικῶν καθηκόντων τῶν Χριστιανῶν. 

Ὅταν ὁ Μέγας καὶ Ἅγιος Κωνσταντῖνος ἔγινε συναυτοκράτορας μαζὶ μὲ τὸν Λικίνιο, συναποφάσισαν στὴν πόλη τῶν Μεδιολάνων τὸ ἔτος 313 νὰ θέσουν σὲ ἐφαρμογὴ τὴν ἀνεξιθρησκεία σὲ ὅλο τὸ ρωμαϊκὸ κράτος, γεγονὸς τὸ ὁποῖο εἶχε ὡς ἀποτέλεσμα τὴν σταδιακὴ ἐξάπλωση τῆς χριστιανικῆς πίστεως. 

Στὸ πλαίσιο τῆς ἐλεύθερης λατρείας, ἐκδηλώθηκαν ἐντὸς τῆς Ἐκκλησίας νέες αἱρετικὲς δοξασίες ποὺ προκαλοῦσαν σύγχυση καὶ διαιρέσεις. Μία ἐξ αὐτῶν προῆλθε ἀπὸ τὴν Ἀλεξάνδρεια, ὅπου ὁ πρεσβύτερος Ἄρειος, ἄνδρας πολὺ ἀσκητικὸς καὶ ἐξαιρετικὰ μορφωμένος, ἀπὸ τὸν ἐγωισμὸ καὶ τὴν ἀλαζονεία του «παραμορφώθηκε» καὶ ἄρχισε νὰ κηρύττει, παρὰ τὶς συστάσεις τοῦ Ἐπισκόπου του, ὅτι ὁ Χριστὸς ἀποτελεῖ κτίσμα καὶ ὄχι τὸν Υἱὸ τοῦ Θεοῦ. Μάλιστα, προκειμένου νὰ κερδίσει ἔδαφος μεταξὺ τοῦ ποιμνίου, ἔγραψε ἄσματα μὲ τὶς αἱρετικὲς ἀντιλήψεις του γιὰ νὰ τὰ τραγουδᾶ ὁ ἁπλὸς λαὸς καὶ νὰ ἀφομοιώνει τὴν πλάνη. 

Τὸ 324 ὁ Ἅγιος Κωνσταντῖνος ἔγινε Μονοκράτορας τῆς Ρωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας καὶ ἐξ ἀρχῆς τίμησε τὸν Χριστιανισμό, θεωρῶντας τὸν ὡς τὸν κατάλληλο συνδετικὸ ἱστὸ ποὺ θὰ συνέβαλλε στὴν διατήρηση τῆς ἑνότητας τῆς Αὐτοκρατορίας. 

Βλέποντας, ὥστόσο, ὅτι ἡ αἵρεση τοῦ Ἀρείου ἀπειλεῖ τὴν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας καὶ κατ᾽ ἐπέκταση τῆς Αὐτοκρατορίας, γιὰ πρώτη φορὰ στὴν ἱστορία προσκάλεσε ὁ ἴδιος τοὺς Ἐπισκόπους τῆς Αὐτοκρατορίας σὲ Σύνοδο στὴν Νίκαια τῆς Βιθυνίας, προκειμένου νὰ λυθεῖ τὸ ζήτημα τοῦ Ἀρειανισμοῦ καὶ νὰ ἐξασφαλισθεῖ ἡ ἑνότητα. 

Οἱ συνεδριάσεις ξεκίνησαν τὸ 325, μὲ τὸν Αὐτοκράτορα παρόντα, νὰ ἐπιβλέπει τὸν διάλογο, μεσολαβῶντας γιὰ τὴν ἤπια διεξαγωγή του. Ὅλοι οἱ Ἐπίσκοποι εἶχαν ἴσες εὐκαιρίες στὸν λόγο καὶ στὴν λήψη τῶν ἀποφάσεων, σύμφωνα μὲ τὸν δημοκρατικὸ τρόπο τῆς συνοδικότητας, ὁ ὁποῖος πάντοτε πρέπει νὰ ἐπιδιώκεται καὶ νὰ μὴν ἀκυρώνεται σύμφωνα μὲ τὴν παπικὴ θεωρία τοῦ πρωτείου ἐξουσίας. Ἡ Ἐκκλησία μας ἀνὰ τοὺς αἰῶνες μιλᾶ συνοδικά, ὄρος ποὺ περιέχει μέσα του τὴν ἐλευθερία τῆς ἔκφρασης, τὸν ἀλληλοσεβασμὸ τῶν ἀπόψεων καὶ τὴν ἐπικράτηση τῆς πλειοψηφίας. 

 

Μεταξὺ τῶν ἀποτελεσμάτων τῆς Α´ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, ὑπῆρξε ἡ ἀπόρριψη τῶν αἱρετικῶν δοξασιῶν τοῦ Ἀρείου, καθὼς ἡ διδασκαλία του ὅτι ὁ Ἰησοῦς ἀποτελεῖ κτίσμα τοῦ Θεοῦ, ἀκύρωνε τὴν σύνδεση Θεοῦ καὶ ἀνθρώπων, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ ὑπάρχει πρόβλημα στὸ σωτηριολογικὸ σχέδιο τοῦ Θεοῦ γιὰ τὸν ἄνθρωπο: ἂν ὁ Θεὸς δὲν ἐνανθρώπησε, τότε ὁ ἄνθρωπος δὲν μπορεῖ νὰ γίνει κατὰ χάριν Θεὸς καὶ μέτοχος τῆς σωτηρίας. Ἀπέναντι στὶς πλάνες τοῦ Ἀρείου, ἡ Α´ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος ἀπάντησε μὲ τὴν ἔκδοση τοῦ Συμβόλου Πίστεως τῆς Νικαίας, ὅπου ἀναφέρεται ὁ Χριστὸς ὡς «ὁμοούσιος τῷ Πατρί», δηλαδὴ τῆς ἴδιας οὐσίας μὲ τὸν Θεὸ Πατέρα. Ὁ Χριστός μας, ἑπομένως, σύμφωνα μὲ τὴν δογματικὴ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας μας εἶναι καὶ τέλειος Θεὸς καὶ τέλειος Ἄνθρωπος. 

Στὸ Σύμβολο τῆς Νικαίας προστέθηκαν ἀπὸ τὴν Β´ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο τῆς Κωνσταντινουπόλεως πέντε ἀκόμη ἄρθρα, καθιστῶντας σαφὴ τὴν δογματικὴ Ἀλήθεια τῶν σχέσεων τῶν Προσώπων τῆς Ἁγίας Τριάδος. Τὸ Σύμβολο Νικαίας - Κωνσταντινουπόλεως εἶναι γνωστὸ ἀπὸ τοὺς περισσότερους ὡς «Σύμβολο τῆς Πίστεως», ἤ, πιὸ ἁπλά, «Πιστεύω».

 

Ἐπὶ τῇ εὐκαιρίᾳ, ἡ Α´ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος θέσπισε ἐπίσημα τὸν κοινὸ ἑορτασμὸ τοῦ Ἁγίου Πάσχα γιὰ ὅλους τοὺς Χριστιανούς. Προέβη σὲ αὐτὴ τὴν κίνηση, διότι μέχρι τότε οἱ Χριστιανοὶ ἑόρταζαν αὐτὴ τὴν μεγίστη τῶν ἑορτῶν σὲ ξεχωριστὲς χρονικὲς περιόδους. Οἱ Ἅγιοι Πατέρες, εὐαισθητοποιημένοι γιὰ τὸ ζήτημα τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἑνότητας τόσο στὴν πίστη, ὅσο καὶ στὴν λατρεία, θέσπισαν τὸ Πάσχα νὰ ἑορτάζεται ἀπὸ ὅλους τοὺς Χριστιανοὺς τὴν Κυριακὴ μετὰ τὴν πρώτη πανσέληνο τῆς ἐαρινῆς ἰσημερίας. Ἂν ὅμως ἡ πρώτη Πανσέληνος τῆς ἐαρινῆς ἰσημερίας συμπέσει ἡμέρα Κυριακή, ὁ ἑορτασμὸς τοῦ Πάσχα νὰ μετατίθεται τὴν ἀμέσως ἑπομένη Κυριακή. Βάσει αὐτοῦ τοῦ ὑπολογισμοῦ, τὸ Ὀρθόδοξο Πάσχα ἑορτάζεται πάντοτε μετὰ τὸ Πάσχα τῶν Ἑβραίων. Ποτὲ πρίν, ποτὲ ταυτόχρονα, ὅπως πράττουν οἱ παπικοί, παρὰ τὸν 7ο Κανόνα τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων ἀλλὰ καὶ αὐτὴ τὴν ἱστορικὴ πραγματικότητα, σύμφωνα μὲ τὴν ὁποία ὁ Κύριος ἀναστήθηκε μετὰ τὸ ἑβραϊκὸ Πάσχα. Οἱ Ἅγιοι Πατέρες ἀγωνίσθηκαν γιὰ τὴν ἑνότητα στὴν λατρεία, ἀλλὰ δυστυχῶς ἡ μέριμνά τους αὐτὴ δὲν ἔγινε σεβαστὴ ἀπὸ λεγομένους χριστιανούς.Κατὰ τὴν ἱστορικὴ ἐπέτειο ποὺ ἑορτάζουμε, μὲ προβληματίζει ἡ ἑξῆς ἀπορία: εἴμαστε μὲ τοὺς Πατέρες; Κινούμαστε στὸ πνεῦμα τους; Συμμεριζόμαστε τὴν ἀγωνία ποὺ ἐπέδειξαν γιὰ τὸ καλὸ τῆς Ἐκκλησίας, ἢ ἁπλῶς στρουθοκαμηλίζουμε ἐπιθυμῶντας νὰ ξεχάσουμε ὅτι ὑπάρχουν προβλήματα ποὺ ἀναμένουν μία λύση; 

 

Ἡ Α´ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος ἀποτέλεσε τὸ πρότυπο γιὰ τὶς ἑπόμενες Ὀκτὼ Οἰκουμενικὲς Συνόδους, ὅλες μεγίστης σημασίας, οἱ ὁποῖες ἀποκρυστάλλωσαν τὰ δόγματα τῆς πίστης μας καὶ ἐπέφεραν, ἀργὰ ἢ γρήγορα, τὴν σταθερότητα καὶ τὴν εἰρήνη στὸ Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας, ἀπορρίπτοντας τὶς αἱρετικὲς διδασκαλίες καὶ θέτοντας τοὺς αἱρετικοὺς στὴν κρίση τοῦ Θεοῦ. 

 

Φθάνοντας στὸ σήμερα, ἔχουμε δεῖ πολλάκις ὅτι οἱ ἐπαφὲς σύγχρονων κληρικῶν καὶ λαϊκῶν μὲ ἑτεροδόξους, ὄχι μόνο δὲν περιορίζονται στὸ ἐπίπεδο τῶν ἀμφισβητούμενης ἀποτελεσματικότητος διαλόγων, ἀλλὰ προχωροῦν καὶ σὲ συμπροσευχές. Ἂν εἶναι αὐτὸ τὸ σωστό, τότε γιατὶ οἱ Ἅγιοι Πατέρες ἐπέβαλαν τὰ ἀναθέματα σὲ ὅσους τόλμησαν νὰ στρεβλώσουν τὴν ἀλήθεια τῆς Ὀρθοδοξίας;

 

Βεβαίως, τὸ νὰ ἐπιθυμοῦμε ὅλοι νὰ ἐπανέλθουν στὴν Ὀρθοδοξία εἶναι καλὸ καὶ ἅγιο. Κάτι τέτοιο, ὅμως, θὰ ἐπιτευχθεῖ μόνο μὲ τὸν ἁγιοπνευματικὸ τρόπο ζωῆς -ὁ ὁποῖος δύναται νὰ λειτουργήσει σὰν πνευματικὸς μαγνήτης καὶ νὰ ἑλκύσει κάθε καλοπροαίρετο πρὸς τὴν Ὀρθοδοξία- καὶ ὄχι μὲ τὶς δημόσιες σχέσεις καὶ τὶς ἐκπτώσεις στὴν πίστη.

 

Οὔτε, βέβαια, ἡ ἀκραία συμπεριφορὰ κάποιων λεγομένων ὀρθοδόξων νὰ καταδικάζουν τοὺς πάντες εἶναι ἐπιθυμητὴ καὶ σύμφωνη πρὸς τὸ ἦθος τῶν Πατέρων. Οἱ Ἅγιοι Πατέρες μὲ εἰλικρίνεια ὅρισαν στὶς καθημερινὲς ἀκολουθίες καὶ σὲ αὐτὸ τὸ Μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας νὰ προσευχόμαστε «ὑπὲρ τῆς τῶν πάντων ἑνώσεως», σύμφωνα πάντα μὲ ὅσα ἐσφράγισαν οἱ Οἰκουμενικὲς Σύνοδοι.

 

Οἱ Πατέρες προτίμησαν τὴν μεσαία καὶ βασιλικὴ ὁδὸ τῆς διακρίσεως. Οὔτε παρέκκλιναν, οὔτε ὑπερέβαλαν. Ἡ μόνη τους ὑπερβολὴ ἦταν στὴν ἀγάπη πρὸς τὸν Θεὸ καὶ τὸ ποίμνιο· ἡ μόνη ἐπιτρεπτὴ ὑπερβολή, καθὼς καὶ ὁ Χριστὸς «ὑπερβαλλόντως ἠγάπησεν ἡμᾶς». Ὅταν ὁ ἄνθρωπος ἐμφορεῖται ἀπὸ αὐτὴ τὴν εἰλικρινῆ ἀγάπη, δὲν κινδυνεύει, ἀλλὰ πάντοτε ἔχει σύμμαχο τὸν Θεό, ὁ Ὁποῖος συνεργεῖ σὲ κάθε ἔργο ἀγαθό. 

 

Σήμερα, 1700 χρόνια μετὰ τὴν Α´ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο, ἀκόμη τιμοῦμε τοὺς Ἁγίους Πατέρες. Γιατί; Γιατὶ ἀγάπησαν Χριστό, ἀνέλαβαν μὲ ὑπευθυνότητα τὴν ὑψηλὴ ἀποστολὴ ποὺ τοὺς ἀνέθεσε ἡ Ἐκκλησία καὶ τὴν ἔφεραν εἰς πέρας. Δὲν ἔδωσαν «τοῖς βλεφάροις νυσταγμὸν» γιὰ νὰ φυλάσσουν τὰ λογικὰ πρόβατα. Ἀπέναντι στὶς μεγάλες ἀπειλές, δὲν σώπασαν, οὔτε ἔκαναν τὰ στραβὰ μάτια γιὰ νὰ ἐξασφαλίσουν τὴν ἄνεσή τους. Ἀπεναντίας, ἀγωνίσθηκαν σθεναρῶς, καὶ κατάφεραν νὰ βάλουν στὴν θέση ποὺ τοὺς ἀνήκει τοὺς βαρεῖς προβατόσχημους λύκους. Γιὰ νὰ φθάσουν σὲ αὐτὸ τὸ ἐπίπεδο, εἶχαν ἤδη διανύσει τὰ στάδια τῆς πνευματικῆς ζωῆς: ἀποτίναξαν τὴν κακία, καθάρισαν τὴν καρδιά τους, ζώσθηκαν ὡς πανοπλία τὴν ἀρετὴ καὶ ἐξῆλθαν στὴ μάχη μὲ τὴν ρομφαία τῆς δικαιοσύνης καὶ τὴν περικεφαλαία τῆς ἀληθινῆς πίστης. 

Οἱ Ἅγιοι Πατέρες μας, ἐμφορούμενοι ἀπὸ τὴν σοφία μὲ τὴν ὁποία ὁ Θεὸς τοὺς προίκισε, ἀναδείχθηκαν στύλοι καὶ ἑδραίωμα τῆς ἀληθείας. Δίχως στύλους δὲν στέκεται κανένα οἰκοδόμημα. Ἡ ἀλήθεια στηρίχθηκε και θὰ στηρίζεται εἰς αἰῶνας ἀιώνων διότι εὐτύχησε νὰ ἔχει ὡς στύλους της τοὺς Ἁγίους Πατέρες. Ἐκεῖνοι εἶναι οἱ καθοδηγητές μας, ποὺ μᾶς κατευθύνουν πρὸς τὴν ὁδὸ τῆς Κάθαρσης, τοῦ Φωτισμοῦ καὶ τῆς Θέωσης.

Εἴθε τὴν ὁδὸ αὐτὴ νὰ κατορθώσουμε μὲ τὶς πρεσβεῖες τους νὰ διανύσουμε ἐπιτυχῶς, πρὸς δόξαν τοῦ Ἀνάρχου Πατρός, τοῦ Συνανάρχου καὶ Ὁμοουσίου Αὐτῷ Υἱοῦ καὶ τοῦ Συμπροσκυνουμένου καὶ Συνδοξαζομένου Παναγίου Πνεύματος. Ἀμήν.

22 Μαϊος 2025
Εμφανίσεις: 2017

«Ἀναστορῶ τὰ παλαιά» ἐκδήλωση μνήμης γιὰ τὴν γενοκτονία τῶν Ἑλλήνων τοῦ Πόντου.

  • Εκτύπωση
  • Email

 

«Ἀναστορῶ τὰ παλαιά» ἐκδήλωση μνήμης

γιὰ τὴν γενοκτονία τῶν Ἑλλήνων τοῦ Πόντου.

Τὸ ἀπόγευμα τῆς Τετάρτης 21 Μαΐου παρευρέθηκε ὁ ποιμενάρχης μας ὁ Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Γρηγόριος στὴν ἐκδήλωση μνήμης γιὰ τὴν γενοκτονία τῶν Ἑλλήνων τοῦ Πόντου ἡ ὁποια πραγματοποιήθηκε ἀπὸ τὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Ἀττικῆς καὶ Βοιωτίας στὴν αἴθουσα «Γαλαξίας» τοῦ Ἀσπροπύργου Ἀττικῆς. Για περισσότερα βλέπε ΕΔΩ. 

εικόνα Viber 2025 05 22 10 06 12 829

10 Μαϊος 2025
Εμφανίσεις: 1606

Ἐκδρομὴ στὸ Ζαγκλιβέρι 2025

  • Εκτύπωση
  • Email

 

Ἐκδρομὴ στὸ Ζαγκλιβέρι 2025

 

 

Ἡ Ἱερὰ Μητρόπολις Θεσσαλονίκης διοργάνωσε μονοήμερη ἐκδρομὴ στὸ Ζαγκλιβέρι Θεσσαλονίκης, τόπο καταγωγῆς καὶ μαρτυρίου τῆς Νεομάρτυρος Ἀκυλίνας. Στὴν ἐκδρομὴ συμμετεῖχαν μὲ πούλμαν τὰ κατηχητικὰ τοῦ Καθεδρικοῦ Ἱ. Ν. Ἁγίων Τριῶν Ἱεραρχῶν καὶ τοῦ Ἱ. Ν. Ἁγίου Γεωργίου Κατερίνης, μὲ ἀτομικὲς συμμετοχές καὶ ἀπὸ τὶς ἐνορίες Ἁγίου Γεωργίου Θέρμης, Τιμίου Σταυροῦ Εὐόσμου καὶ Γεννεθλίου τῆς Θεοτόκου Σερρῶν. Τοὺς ἐκδρομεῖς συνόδευσαν οἱ ἐφημέριοι τῶν Ναῶν, ἐνῷ τὸ παρὼν ἔδωσε καὶ ὁ Ποιμενάρχης μας, Παναγιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Γρηγόριος.

Ἡ ἐκδρομὴ ξεκίνησε μὲ ξενάγηση στὴν Ἱερὰ Μονὴ Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου πρὸς Ἐμμαοὺς στὸν Ἅγιο Βασίλειο Λαγκαδᾶ, ὅπου μᾶς προκάλεσε ἰδιαίτερη έντύπωση ἡ σπάνια βυζαντινὴ είκόνα τῆς Ἐμφάνισης τοῦ Κυρίου είς Ἐμμαοὺς καὶ ἡ αγιογράφιση τῆς Ἱερᾶς Μονῆς μὲ τὴν τεχνοτροπία fresco.

250510.ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ.ΕΚΔΡΟΜΗ.01

 

250510.ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ.ΕΚΔΡΟΜΗ.02

Κατόπιν, πραγματοποιήθηκε ἐπίσκεψη στὸ χωριὸ Ζαγκλιβέρι καὶ στὴν οἰκία τῆς Ἁγίας Νεομάρτυρος Ἀκυλίνας, ποὺ διατηρείται ἀκόμα ὄπως ἦταν ἀπὸ τὴν ἐποχὴ τῆς Τουρκοκρατίας, ἐκεῖ ὅπου ἔζησε ἀλλὰ καὶ ἄφησε τὴν τελευταία της πνοὴ, μετὰ τὰ βασανιστήρια ποὺ ὑπέστη ἀπὸ τοὺς Τούρκους, ἀφοῦ αρνήθηκε νὰ ἀλλαξοπιστήσει.

250510.ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ.ΕΚΔΡΟΜΗ.03

 

250510.ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ.ΕΚΔΡΟΜΗ.04

 

250510.ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ.ΕΚΔΡΟΜΗ.05

 

250510.ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ.ΕΚΔΡΟΜΗ.06

 

250510.ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ.ΕΚΔΡΟΜΗ.07

Μετὰ τὸ σπίτι τῆς Ἁγίας, οἱ ἐκδρομεῖς κατυεθύνθηκαν στὸ κέντρο τοῦ χωριοῦ καὶ στὸν Ἱερὸ Ναὸ Ἁγίας Ἀκυλίνας, ὅπου καὶ προσκύνησαν τὰ  Ἅγια λείψανά της.

250510.ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ.ΕΚΔΡΟΜΗ.08

Τέλος, μὲ γεμάτες τὶς ἀποσκευὲς μὲ πνευματικὰ ἐφόδια, μικροὶ καὶ μεγάλοι ξεχύθηκαν στὸ άλσος «Πλατανόραμα», γιὰ νὰ ἀπολαύσουν γιὰ ἄλλη μιὰ φορὰ τὸ μεγαλεῖο τοῦ Θεοῦ μέσα ἀπὸ τὸ πανέμορφο φυσικὸ περιβάλλον τοῦ Ζαγκλιβερίου.

250510.ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ.ΕΚΔΡΟΜΗ.09

 

250510.ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ.ΕΚΔΡΟΜΗ.10

 

250510.ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ.ΕΚΔΡΟΜΗ.11

 

250510.ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ.ΕΚΔΡΟΜΗ.12

 

250510.ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ.ΕΚΔΡΟΜΗ.13 

06 Μαϊος 2025
Εμφανίσεις: 1910

Ἁγίου Γεωργίου 2025

  • Εκτύπωση
  • Email

Ἁγίου Γεωργίου 2025

Μὲ κάθε ἐπισημότητα τιμήθηκε καὶ φέτος ἡ μνήμη τοῦ Ἁγίου ἐνδόξου Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου τοῦ Τροπαιοφόρου στοὺς ναοὺς τὴς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, ἐκ τῶν ὀποίων πανηγύριζαν τέσσερις ἱεροὶ ναοί.

Ὁ Παναγιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Γρηγόριος χοροστάτησε τοῦ Ἑσπερινοῦ στὸν Ἱερὸ Ναὸ Ἁγίου Γεωργίου Θέρμης πλαισιούμενος απὸ ἱερεῖς τῆς Μητροπόλεώς μας. Στὸ τέλος τοῦ Ἑσπερινοῦ πραγματοποιήθηκε Λιτάνευση τῆς Ἱερᾶς Εἰκόνος καὶ τῶν Λειψάνων τοῦ Ἁγίου στὸ κέντρο τῆς Θέρμης, συνοδείᾳ παιδιῶν καὶ νέων ἐνδεδυμένων μὲ παραδοσιακὲς στολὲς, ἐνῶ τὴν πομπὴ άκολούθησε πλῆθος πιστῶν. Ὁ Ποιμενάρχης μας σὲ σύντομο λόγο ἀνέφερε ὅτι ἡ καθαρὴ καρδιὰ τοῦ Ἁγίου Γεωργίου ἦταν ἐκείνη ποὺ τὸν ὁδήγησε στὸ μαρτύριο και προέτρεψε τοὺς πιστοὺς σὲ βίο με ἀρετὲς καὶ ἀγάπη ποὺ ὁδηγεῖ τὸν ἄνθρωπο στὴν σωτηρία ἀπλανῶς.Στὴν τελετὴ παρίστατο ὁ Δήμαρχος τῆς Θέρμης κ. Θεόδωρος Παπαδόπουλος, ὁ περιφερειακός σύμβουλος Διονύσιος Ἀβραμίδης, ὁ Ἀντιδήμαρχος Παιδείας τοῦ Δήμου Θέρμης Ἀχιλλέας Μεταλούδης, γιὰ θέματα Νεολαίας Ἐλισάβετ Βελονᾶ καὶ ὁ πρώην ἀντινομάρχης Ἰωάννης Παλαιστής. 

 

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.01

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.02

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.03

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.04

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.05

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.06

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.07

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.08

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.09

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.10

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.11

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.13

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.14

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.15

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.16

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.17

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.18

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.19

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.20

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.21

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.22

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.23

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.24

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.25

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.26

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.27

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.28

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.29

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.30

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.31

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.32

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.33

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.34

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΘΕΡΜΗ.35

 

Ἀνήμερα τῆς ἑορτῆς ὁ Παναγιώτατος κ. Γρηγόριος προεξῆρχε τῆς Ἀρχιερατικῆς Θείας Λειτουργίας στὸν Ἱερὸ Ναὸ Ἁγίου Γεωργίου Κατερίνης, πλαισιούμενος ἀπὸ τοὺς ἱερεῖς π. Σωφρόνιο Στάγγκο, π. Ὁνούφριο Ἀβραμίδη, π. Ἀντώνιο Ἀβραμίδη καὶ π. Δημήτριο Ἀλμανίδη. Μὲ τὸ πέρας τῆς Λειτουργίας εὐθὺς ἀμέσως ἀκολούθησε περιφορὰ τῆς Εἰκόνος τοῦ Ἁγίου Γεωργίου. Στὸν Πανηγυρικὸ ὁ Ποιμενάρχης μας ἀναφέρθηκε στὸ μαρτύριο τοῦ Ἁγίου Γεωργίου ἐστιάζοντας στὴν πρεσβεία τοῦ Ἁγίου ἡ ὁποία εἶναι ζωντανὴ καὶ ἐνεργὴ σὲ κάθε πιστὸ ποὺ ἔχει καθαρὴ καρδιὰ καὶ ἀναζητᾶ τὸ Θέλημα τοῦ Θεοῦ στὴν καθημερινότητά του. 

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.02

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.03

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.04

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.05

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.06

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.07

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.08

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.09

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.10

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.11

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.12

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.13

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.14

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.15

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.16

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.17

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.18

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.19

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.20

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.21

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.22

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.23

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.24

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.25

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.26

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.27

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.28

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.29

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.30

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.31

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.32

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.33

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.34

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.35

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΤΕΡΙΝΗ.36

 

Ἐπίσης, ἐόρτασαν ὁ Ἱερὸς Ναὸς Ἁγίου Γεωργίου καὶ Νέστορος στὸ κέντρο τῆς Θεσσαλονίκης μὲ ἐφημέριο τὸν π. Ῥαφαὴλ Ἀβραμίδη καὶ ὁ Ἱερὸς Ναὸς Ἁγίου Γεωργίου στὸ Ἅγιο Πνεῦμα Σερρῶν, ὅπου λειτοῦργησε ὁ π. Χρῆστος Ζάπριος μὲ συμπροσευχόμενο τὸν π. Νικόλαο Μαντιό.

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΑΓΙΟ.ΠΝΕΥΜΑ.01

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΑΓΙΟ.ΠΝΕΥΜΑ.02

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΑΓΙΟ.ΠΝΕΥΜΑ.03

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΑΓΙΟ.ΠΝΕΥΜΑ.04

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΑΓΙΟ.ΠΝΕΥΜΑ.05

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΑΓΙΟ.ΠΝΕΥΜΑ.06

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΑΓΙΟ.ΠΝΕΥΜΑ.07

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΑΓΙΟ.ΠΝΕΥΜΑ.08

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΣΣΑΝΔΡΟΥ.02

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΣΣΑΝΔΡΟΥ.03

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΣΣΑΝΔΡΟΥ.04

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΣΣΑΝΔΡΟΥ.05

 

250506.ΑΓΙΟΥ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΚΑΣΣΑΝΔΡΟΥ.01

 

 

22 Απριλίου 2025
Εμφανίσεις: 1465

Πάσχα 2025

  • Εκτύπωση
  • Email

Πάσχα 2025

Ἡ Λαμπροφόρος ἡμέρα τῆς Ἀναστάσεως ἑορτάσθηκε καὶ φέτος μὲ μεγαλοπρέπεια στὶς ἐνορίες τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης. Ὁ Παναγιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Γρηγόριος τὴ νύχτα τῆς Ἀναστάσεως ἀλλὰ καὶ τὸ πρωὶ στὸν Ἑσπερινὸ τῆς Ἀγάπης βρέθηκε στὴν Πτολεμαΐδα, ὅπου καὶ Λειτούργησε στὸν Ἱερὸ Ναὸ Ἁγίων Πάντων.

Τὴν Κυριακὴ τὸ ἀπόγευμα στὸν Καθεδρικὸ Ἱερὸ Ναὸ Ἁγίων Τριῶν Ἱεραρχῶν στὴ Θεσσαλονίκη τελέσθηκε ὁ Ἑσπερινὸς τῆς Ἀγάπης ἀπὸ τὴν πλειονότητα τῶν Ἱερέων τῆς Μητροπόλεως, προϊσταμένου τοῦ Ποιμενάρχου μας.

Τὴ Δευτέρα τοῦ Πάσχα τελέσθηκε Ἀρχιερατικὴ Θεία Λειτουργία στὸν Μητροπολιτικὸ Ἱερὸ Ναὸ Ἁγίου Γεωργίου Θέρμης μὲ ἱερεῖς τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως. Τὸ ἀπόγευμα τῆς ἴδιας ἡμέρας, ἐπίσης στὴ Θέρμη, μετὰ τὸν Ἀναστάσιμο Ἐσπερινὸ, ὅπου τὰ ἱερὰ ἀναλόγια πλαισίωσαν οἱ ἱερεῖς καὶ οἱ πρεσβυτέρες τους, ὁ Παναγιώτατος Ποιμενάρχης μας καὶ ὁλοι οἰ ἱερεῖς μὲ τῖς οἰκογένειὲς τους ἑόρτασαν τὸ Χριστὸς Ἀνέστη στὴν Πασχαλινὴ Τράπεζα Ἀγάπης.

Τὴν Τρίτη τοῦ Πάσχα, ἡμέρα ἀνάμνησης τῆς θαυματουργικῆς εὑρέσεως τῆς ἱερᾶς Εἰκόνος τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου τῆς Πορταϊτίσσης, ὁ Ποιμενάρχης μας προεξῆρχε τοῦ Ὄρθρου καὶ τῆς Πανηγυρικῆς Θείας Λειτουργίας στὴν πανηγυρίζουσα Ἱερὰ Μονὴ Παναγίας Πορταϊτίσσης στὴ Δόξα Θεσσαλονίκης. Μαζί του λειτούργησαν οἱ ἱερεῖς π. Γρηγόριος Πρυνιᾶς καὶ π. Ῥαφαήλ Ἀβραμίδης. Μετὰ τὸ πέρας τῆς Θείας Λειτουργίας παρετέθη πλούσια τράπεζα ἀγάπης στὸν Κλῆρο καὶ τοὺς προσελθόντες προσκυνητές.

Αναζήτηση

Newsletter

facebook

Τελευταίες Ενημερώσεις

Ἁγίων Πάντων 2025 15 Ιουνίου 2025
Πρόγραμμα Καθεδρικοῦ Ιούνιος 2025 13 Ιουνίου 2025
Ὁμιλία γιὰ τὰ 1700 χρόνια τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Α´ Οἰκουμενικῆς Συνόδου 05 Ιουνίου 2025
Θεία Ἀνάληψη τοῦ Σωτήρος Χριστοῦ 2025  29 Μαϊος 2025
«Ἀναστορῶ τὰ παλαιά» ἐκδήλωση μνήμης γιὰ τὴν γενοκτονία τῶν Ἑλλήνων τοῦ Πόντου. 22 Μαϊος 2025
Ἡμέρα Μνήμης γιὰ τὴν Γενοκτονία τῶν Ἑλλήνων τοῦ Πόντου 19 Μαϊος 2025
Πρόγραμμα Καθεδρικοῦ Μάϊος 2025 14 Μαϊος 2025
Προσκυνηματικὴ ἐκδρομὴ τῆς ἐνορίας τῶν Σερρῶν 2025 12 Μαϊος 2025
Ἐκδρομὴ στὸ Ζαγκλιβέρι 2025 10 Μαϊος 2025
Ἁγίου Γεωργίου 2025 06 Μαϊος 2025

Αναζήτηση

Newsletter

facebook

© 2016 Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης. All Rights Reserved. Designed By MXcom

Search

  • Αρχική
  • Μητρόπολη
    • Μητροπολίτης
      • Βιογραφικό
      • Ἄρθρα Ὁμιλίες
    • Ὑπηρεσίες
    • Κληρικοί
    • Ἱεροί Ναοί
    • Ἱερές Μονές
    • Πρόγραμμα Καθεδρικοῦ
  • Κατηγορίες
    • Ψυχοφελή
      • Ἱστορικά
      • Δογματικά
      • Συναξάρι
    • Συνδέσεις
      • Χρήσιμες Συνδέσεις
    • Ἐκδόσεις
      • Βιβλία
      • Ἐργόχειρα
    • Στέγη Γερόντων
      • Περιγραφή
    • Ἐνημέρωση
      • Νέα Ἐκδηλώσεις
      • Λόγοι Ὁμιλίες Ἄρθρα
      • Δελτία Τύπου
      • Ἐγκύκλιοι Ἱ.Συνόδου
      • Ἐγκύκλιοι Ἱ.Μητροπόλεως
    • Νεότητα
      • Κατασκηνώσεις
      • Κατηχητικά
  • Πολυμέσα
    • Βίντεο
    • Ἠχητικά
    • Φωτογραφίες
    • Βιβλιοθήκη
  • Ἐπικοινωνία